Sitter vid datan....

Hejsan svejsan i lingon skogen.
Idag i skolan jobbade vi med matte, valet, var nere i datasalen och hade gympa. Allt var jätte tråkigt föruttom gympan. Tobias vår lärare blev sjukt arg idag. För det var några som var inne på rasterna (som det e) och Johan från min klass sprang i trapphusen och i korridorerna och jagade en kille från min klass. Och nu ska vi ställa oss i led uttanför när vi kommer och på ratserna kommer han och hämtar oss i en vecka. Och dem som e inne tycker jag förstör för oss andra. Jag brukar alltid vara utte men det e regn och sånt det e skönt att vara utte jag känner mig fri.... Jag har oxå varit på ridning idag. Jag fick en shetis som heter Viking och jag var för stor till honom. Vi skrittade ( går, travade (joggar typ) och galopperade (springer). I traven skulle vi sitta ner och han har så små ben så man skummpar på honom så jag var tvungen att hålla i manen ( håret på hästen) Det gör ej ont på hästen. Sen skulle vi sätta oss upp i lätt sits ganska svårt att förklara. Där var jag tvungen att hålla i manen. Man håller i hästarnas man för att man inte ska dra dem i betet ( metall sak som dem har i munnen). När jag travade busade han när jag stog i lätt sits så han gjorde halt mitt i allt--- halt e när hästarna står still. Men sen gjorde han inget... Han e jätte skön i galoppen tycker jag.. Vi skulle oxå släppa stigbygglarna där var man har sina fötter och kolla upp i taket det var lätt. Vi skulle oxå blunda om vi ville och släppa tyglarna Dem man håller i och ta tyglarna igen och ställa oss upp i lätt sits. Men min favvo häst i bättre han heter Manne och e blandning mellan Welsh och Islandshäst. Nu sitter jag hemma vid datan.
Hejdå kramar malou... Det e min favvo häst Manne... Han e dö gullig tycker jag <33 Puss på dig

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0