Nyss kommit hem från Bakken =))

Hej på er.
Hra nyss kommit hem från Bakken. Det va jätte roligt. Ok nu ska ja berätta allt ( inte i detaljer men ibland annars tar det lång tid). Vi hämtade Lina som bor i stjärnhusen, efter det hämtade vi alex och efter det åkte vi till baken som tog ca: 1 tim. När vi va framme parkerade pappa bilen och vi gick in och fick åkband förutom Isabelle som fick kuponger elr va det nu heter.. Efter det gick jag och alex till en som heter Tornadon den va jätte rolig men väldigt kort tycker jag. Jag hade testat den 1 gång förut när jag avr med en från Danmark som heter Caroline. Efter det gick vi och kollade lite. Vi hittade fritt fall. Jätte roligt, men det pirrade i magen som det alltid gör på mig iaf vet nt hur det e med er och sånt... Efter det testade vi nåt med en bläckfisk. Den va också rolig emnd et är nästan alla och en som man sitter i bilar typ och då åker den upp som ett pariserhjul går inte snabbt men det ser snabbt ut när man kollar men den är absolut inte snabb. Vi testade också en som heter mine train ulven, spökslottet som inte alls e läskigt men jag skrek ändå typ till allt 8)), Vikingaskeppet draken. Efter vi hade testat dem och ståt i kö jätte länge träffade vi pappa som var med Isabelle och Christian. Dem letade efter A-S som skulle få en jacka hon frös tydligen. Vi kunde inte hitta henne och Christian ville in i lustiga huset så vi gick med honom in jag och Alex då för pappa kunde inte ta Isabelle med in. Nr vi hade gjort det köpte vi mat jag köpte en bøf sandvish typ en burgare ba me kött, lök, tomater, såser och bröd såklart jätte gott =)) Efter det gick vi på toa och över var det en berg o dalbana som heter rutschebanen som e gjord av trä som jag tycker om. Alex ville inte köra den först men jag ville köra den och sa att jag körde den med henne elr utan och då sa hon att hon kunde följa med. När vi hade åkt den frågade jag om det var läskigt hon svarade att den var jätte rolig. När vi hade kört det gick vi och köpte churros typ pommes men tjockare och man kan få mjukglass på, socker, kanel och choklad. Vi köpte en som vid elade på med socker det e goast. Medans vi åt på dem gick vi runt och kollade och jag fasnade på en som heter extreme den är jätte rolig. Jag hade testat den med pappa och jag älskade den verkligen. Så när vi hade ätit dem sa jag till alex att jag ville testa den det gjorde vi då. Så här står det om extreme på deras sida:
Extreme

EXTREME lever fullt upp till sitt namn!


Är du ung och orädd, eller bara älskar att få upp och ner i kropp och själ, då Bakken Thrill Ride en träff.

När du har blivit fastspänd i de två personer gondoler, är det att hålla huvudet kallt. Med frihängande fötterna kommer du att kastas runt i alla riktningar.

EXTREME fyra bläckfisk armar är 180 °, medan varje gondol är 360 ° runt, så du kör både i sidled och upp och ner. Om rörelsen inte är tillräckligt för att göra dig heltvriden, det hjälper mer än 5000 blinkande lampor och otaliga ljudeffekter för att göra upplevelsen extrem.

kyckling Switch
Kommer att rida till extrema, tryck sedan på knappen - Kyckling Switch - som låser din gondol i en position för sissies.
Men stressa inte ... En stor röd lampa gör alla åskådare medveten om att du är en kyckling!
Det står på danska men översatte det på google för ja pallar inte skriva allt det haha XD Alex gillade verkligen inte den men jag sa om vi testar den igen får hon välja 2 saker som hon vill så vi körde den igen. När vi hade gjort det var kl: 20 i 6 och vi skulle mötas vid ingången 6 så vi hade bråttom. Alex ville köra mine train ulv igen så det gjorde vi. Efyter det ville hon testa tornadon som vi körde 3 ggr i rad haha vi sa till pappa att det var lång kö ;P När vi hade gjort det sa ja tilla lex att den va kvart över så jag ringde till pappa och sa att det var lång kö och vi kom nu. Vi sprang till ingången när vi var framme köpte ja en glass osm heter Champange brus jätte god =) och shweaps ( stavning) lemon en mellan som ja och alex delade på. Isabelle var jätte ledsen för det var en liten berg och dal bana till dem små som heter Nyckel pigan som hon ville testa så jag testade den med henne 2 gånger. Och Anne-Sofie och lIna hade gått och kört nåt annat. Vi väntade typ 5 min och jag tjatade på pappa om jag och alex fick testa tornadon igen han sa ja men att vi skulle skynda oss. Vi sprang och träffade A-S och Lina på vägen. Vi sa hej och fortsatte att springa. När vi kom var det rätt så lång kö så vi väntade testade den 1 gång och sprang tillbaka. När vi kom tillbaka hade Isabelle fått en glass och såklart ville jag ha en glass så jag frågade pappa om jag också fick få en glass alex också då. Pappa sa att Christian hade pengar så vi gick in till honom fick pengar av honom han hade köpt mjukglass och sen köpte jag 2 kulor i bägare med kokos sorbet den e jätte god och nåt som heter goff som jag ääääälskar =)) Måste ha det varje gång jag är i Danmark XD Vi åt glassen och a-s och lina hade gjort nåt dem ville också ha en glass så dem gick in och köpte. När vi hade ätit var kl: 10 i 7.... Så vi skyndade oss till bilen men Christian och Isabelle skulle på toa så pappa tog dem till toan och han köpte också vatten. När han hade gjort det gick vi till parkeringen och till vår bil satte oss in och körde. När pappa hade kört i ca: 15 min sov båda Christian, Isabelle, A-S och lina så det va ba jag, Alex och pappa vaken. Lina vaknade när ja satte musik på så hon var vaken. När vi var i malmö åkte vi och lämnade alex efter det åkte vi till Lina. Lina var tvungen att väcka A-S för hon sov jätte bra. Dem skulle ha sovit över idag men A-S var för trött så dem gör det i morgon x'd när vi hade lämnat henne körde vi hem Christian var vaken han var vaken när vi lämande Lina men Isabelle sov fortfarande. När vi var hemme vid pappa fick ja nycklarna till hans lägenhet och tog hissen. Så ja nu e ja hemma och chillar =)) I danmark regnade det inte på hela dagen var soligt och ca: 27 grader hehe ;3 Dettta inlägget blev långt så jag hoppas ni orkar läsa det. Tror inte ni orkar la¨sa mer idag så jag skriver mer i morgon ha det så bra// malou ;3 <333

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0