Dag 4 - Det här är jag bra på

Jag tror att jag är bra på att sitta ner i galloppen och att hoppa får att jag älskar hoppning och ja gilalr verkligen att hoppa med en häst specielt Manne roligaste som finns =)) Också bra på att rida bra vägar inte slarviga.

Idag har jag varit på stranden med mamma, pappa, mormor, Honey, A-S, Christian och Isabelle. Vi var där i en timme eller nåt sånt efter det körde pappa hem till sig och vi andra åkte till malmborgs för att mamma skulle handla. Jag följde med in och handlade och jag fick prinsessans dagbpk. Hra boken den e jätte bra + har sett filmen vid alex men den var så bra att jag ville se den igen hehe! Efetr det åkte vi hem och åt varm korv med bröd och lite sånt och nu sitter jag vid datan och ska lägga upp bidler på mina presenter som jag fick igår.

Pappa kom kl: 1 tror jag och då skulle vi pynta granen som vi inte hade hunnit så vi gjorde det och det blev jätte fint. Efter det pratade dem lite och vi spelade spel sen körde jag och pappa ut till honom för att hämta Alex julklapp som jag köpte till henne. Sen åkte vi ut till henne och lämnade den det var 6 par örhängen 3 fjäderörhängden i rosa, vit och svart och då var det också sånna runda i samma färg som fjädrarna. Jag fick också en av henne sen körde vi hem. Och då när vi kom hade Kalle Anka börjat så dem satt kollade på det medans jag hjälpte mamma med att göra marcipan bröd. Ett marcipan bröd är rå marcipan som man kavlar ut. Sen tar man en ost hyvel och hyvlar nougat över marcipanen då och sen sprider man ut det med en gaffel, efter det rullar man ihop den och gör smält choklad som man smälter själv, tar en pensel en sån som man brukar pensla ägg över med när man bakar bul,lar och sånt för att det ska se glansigt ut typ. Tra man den och penslar ganska mycket choklad på marcipan brödet man kan ta bara där uppe eller uppe och sidorna. Efter det kan man ta hackade mandlar på som vi gjorde och sen ska man ställa ut den så chokladen kan kallna och mandlarna sätter sig fast på brödet. Efetrd et kollade jag på Kalle Anka och hjälpte mamma och mormor med maten och sånt. Sen kollade vi på tv och sen åt vi, sen dansade vi runt julgranen och sist men inte minst fic k vi öppna våra presenter som Christian och Isabelle tyckte var det bästa men det gjorde jag ju också när jag var liten det var det bästa med julen att man fick presenter kommer jag ihåg haha =)

Nu kommer fotona på mina presenter.  jag bjuder på en eller flera fula bilder på mig!

<-- halsband jag fick av alex fin =)
<--Nya boken som hon har skrivit verkar jätte bra =D Men alla hennes böcker e bra ju hon skriver jätte bra! Rekommenderar starkt hennes böcker
<-- Läste den för ganska länge sen den e jätte bra 
<-- en dansk bok som jag fick av mormor som på svenska heter född i skuggornas tid om man översätter det från danska. 
< en jätte fin stickad tröja med en tvättbjörn som har en svart butterfly ♥♥
<-- JB tröja =) ♥♥♥
<-- min arm ser helt cp ut. Fick inte plats med hela tröjan på ett foto så jag var tvungen att ta två kort på den
<-- Snygg kofta från Gina :D
<-- två nagellack vit tror jag och lila
<-- graffiti nagellack rosa och blå typ
<-- örhänge som åar jätte fint =) Den saken blåa och den bakom sätter man på. Det e en sån man kan byta örhänge på 
<-- och ett vanligt örhänge i grön svår att se men ja
<-- sist men inte minst en ny väska till skolan ;) Den som jag har nu är jätte slitten ni vill inte veta vad jag har gjort med den lovar!


Fick ni cokså 2 fula bidler av mig för jag lägger typ aldrig upp foto på mig för jag tycker jag är ful + gillar inte att bli fotat eller nåt sånt usch! Aja ha det bar skriver ett ikväll // malou  ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0