I'm so happy, i'm so glad, that i got you..

Hej alla söta läsre..
Idag har ja varit i skolan från 10 över 8 till typ halv 2... Så det va nt så värst länge som vi hade igår från 8 till 10 i 4 DX Men idag gjorde vi lite olika saker som SO, Engelska hade vikarie, Hemkunskap XD Haha det va roligt vi arbetar 2 och 2 och har typ 1 kök själv... Och vi skulle göra råkost med dip. Och jag och Emin en från min klass då jobbar ihop och då skulle vi då först skära gurkan, moroten, paprikan och blomkålen... Emin skärde och ja gjorde nåt x3 När han ahde skärt gurkan och moroten skulle han typ ta av bitar från blomkålen och blomkål e äcklig när den e rå och då "skojade" han och sa att ja skulle slänga dne och då va det ju morotsskal och sånt eller va det heter för vi hade skalat den då slängde ja den och han ba: Va gör du?? Jag mena ju nt det XD Så jag tog upp den och han ab: uäh och sen flabba ja 7kt mkt XD Visste nt att hemkiunskap kunde va så roligt och efter vi hade skärt det eller han fick skära papriken han kunde nt det haha ;D Skulle vi göra dipen och han sa att det skulle bli en mexikansk dip men det blev dte nt men iaf då fick vi creme fraich och fick välja kryddor.. Så vi tog grillkrydda, vitlök, örtsalt och vanligt salt -.- Han kunde nt heller ta av skalet på vitlöken så det fick ja göra och skära såklart 8)) Hällde i det och den tog han grillkrydda han tog jätte lite så jag bara häll häll häll och han: Nej e du galen? Och när han inte ville hälla mer tog jag den och hällde i mer men han såg mig :( Men han tog mycket mer i =)) När vi hade tagit alla ingredienser och örtsalt och vanligt salt som e samma sak men det sa nt han blandade ja då men han tyckte det gick för långsamt så han blandade jätte fort så det stängde till det andra köket visa sitter ihop men man har en vägg mellan sig asså där var man gör maten svårt att förklara och då skvätte det då över till dem och då började båda tvp skratta och de andra bara kollade på oss xd Men när vi var klara med det ställde han det på bordet och jag gick igång med att diska. Han hjälpte inte alls till med disken för han sa att han gjorde det förra gången så jag fick göra det XD Och när jag var klar med det började vi duka var vi satt det e ett ganska långt bord men det e halva klassen och den andra har No lab vi har hemkunskap udda veckor och de jämna... Vi dukade och väntade på de andra. Och när hon hade kollat och hon hade gått till en annan som hon skulle "godkänna" kastade vi blomkålen i soppsaken.. När alla va klara satte vi oss och sen vår lärare gick runt och smakade på alla dipar och sa att man bara fick doppa en gång annars får man baciller ner och bla bla bla... Så när hon hade smakat på alla fick vi äta.. Emin tog bara en gurka och lite dip sen ville han typ inte ha mer så jag fick resten det va jätet gott dipen var god =) När jag ahde ätit allt hällde han avtten i skålen som nt va så smart hon blev arg och ja killarna fjantar mkt i min klass... Och så va dte tills vi slutade och sen rast och gympa som va jätte jobbigt idag... När skolan va slut gick ja till A-S som ja väntade på men hon hade gympa så ja läste den gröna cirkeln som ja nt e klar med. Efter det åkte vi hem till pappa med buss och va där till pappa kom 20 över 4. När klockan va 5 i halv började ja och pappa gå till optikern ska få linser...  Så vi va där och sen skulle ja ha linserna på i 30 min så vi gick hem i 30 min ocgh efter det fick ja göra lite saker. När vi var klara gick vi hem och åkte till mamma. När vi kom in hade Christian och Isabelle fått lego som de lekte med. Vi åt medister pølse en dansk korv typ god med grönsaker olika sen chillade jag och ja det va hela min dag...
Question: Hra ni gjort nåt roligt i skolan idag och vad isåfall??
Ha det jätte bra då skriver ja ett inlägg i morrn om ja hinner// Malou <33

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0