Låång dag xd

Hej alla läsare <3
Idag tycker jag det har varit en väldigt lång dag vet inte vrf men det tycker jag bara XD Hmmm.... Va kan man mer säga?? Jo just det idag börja skolan 10 över 8 blää :((( Fick ändå vakna nåt me 7 p.ga att det tar så lång tid för oss att klä på oss och sånt + vi e 4 barn så vi tar olika lång tid på oss. Men jag kom till skolan precis i tid typ 4 min innan vi började det av ju ändå bra :DD Vår första lektion var SO med Nicolaus.. Han e faktiskt väldigt bar för att vara ärlig han e aldrig tråkig det tycker jag är bra för har alltid tyckt att SO är världens tråkigaste ämne + NO det e 7kt trååkigt men det kommer det alltid va!!! Efter det hade vi en kort rast innan vi hade EV kommer inte åhig vad det e tror det e elevråd eller nåt sånt -.- Men iaf efter det hade vi 20 min rast innan halva skulle ha NO-lab och andra hemkunskap. Och klart ska det vara jämn vecka så jag skulle ha NO :(( Idag var det inte så tråkigt det var tråkigt men inte så tråkigt som det brukar vara. Vi skulle se villka ämnen/metaller som innehåller kol atomer. Så vi fick plastik, träbit, tygbit, garnbit, socker, järn tror jag det var, ris, ärta tror det var. I ett glas och vi skulle ha en brännare, trefot, trådnät och järn sak som man skulle ha ovanpå trådnätet. Det gjorde jag och Emin då tsm. Först testade vi ärtan och då råkade vi lägga den i glaset och sen över den saken och då började glaset smällte och dte märkte Emin och Annette vår NO lärare blev jätte arg på oss för vi hade gjort det :3 Så dte gjorde vi med alla sockret var hel klart coolast. Det började brinna!! Och riset poppade helt det var jätte gott att äta. När NO nästan var klar kom skolsköterskan Marie tror jag hon heter inn och sa att vi tjejer skulle komma för vi skulle ta spruta för röda hunden idag. Så vi gick och killarna fick städa undan allt rätt åt dem :PP Så vi gick då och ingen ville ta sprutan först så jag gjorde det. Det gjorde ont men bara lite. När jag var klar skulle jag sitta utanför i 10 min nu om man skulle börja må illa eller svimma och sånt då är man nära Marie så man typ inte är vid maten och då svimmar man det skulle ju inet vara så bra eller hur?? Jag stannade till alla hade tagit sprutan Zack skrek när han skulle ta sprutan vi skrattade enormt vi som satt i väntrummet som e utanför där var hon e och man fick det man kunde verkligen höra hur han skrek XD När alla hade tagit den gick jag och Alexandra och tog våra gympapåsar för vi skulle ha gympa efter sprutan. Det gick faktiskt bra på gympan man fick välja om man ville vara ute eller inne och då fick man göra olika saker. Typ alla tjejer spelade fotboll och de flesta killar var inne och gjorde typ redsakps övningar. När gymoan var slut skulle vi äta idag blev det panerad fisk, potatis och nån kall sås till. Det var gott men blev inte riktigt mätt av det. När alex och Wendla var klara satte vi oss på en bänk och läste Julia, vi hade rast från 12.45 - 13.25. Så vi läste den sen gick vi till skolan och hämta våra väskor och sen började vi gå mot salen var vi är vårt hemklass rum =) På engelskan idag skulle vi läsa typ hela lektionen i en engelskbok som vi har. Och när det var klart slutade vi ;D Vi skyndade oss ut och jag och alex stack till kiosken var jag köpte godis för 5 kr det är väldigt billigt där =) Ellen, Siri, Evelina, Emin och John var också där men Siri, Ellen och Evelina cykla typ hem när de hade köpt godis. Men jag, alex, Emin och John var där och pratade. De delade på en pommes och vi fick inga taskiga killar :'( Så där var vi i typ 15 min och pratade efter det frågade ja alex om vi kunde åka hon sa ja så ja satte mig på paket hållaren som jag inte fick nu men det fick jag till kiosken >:) Så jag satt där ändå och Emin försökte ta cykeln vet inte vrf. Men det kunde han nt så jag gick då med John och Emin emdans alex cykla bredvid lite förre. Vi gick en bit men fortfarande vid skolan men vi hade slutat. Där pratade dem om konstiga saker som att jag var så dum att jag ringde till min egen mobil och sånna jätet torra berättade dem typ 20 st av och visa va samma. Och då när de hade sagt ganska många av dem frågade ja om de kunde röra alla sina tänder med tungan. De sa att de kunde det men ingen människa kan det sa ja då men då sa dem att de kunde det. Och då frågade ja om de kunde nå armbåken med tungan. John sa att han kunde men jag såg att han inte kunde och Emin försökte men han kunde inte och då skrattade jag och sa: Du försöker också och då började han också skratta XP Vi pratade typ i 1 och en halv timme sen var John tvungen att gå och John ville att Emin skulle följa med men han skulle den andra vägen han bor i närheten. Men han följde med John och alex ramade mig för vi pallade ju inte stå där och när vi skulle cykla till Isabelles dagis var klockan 3 och vi slutade 14.25 så vi pratade länge men det var roligt att få prata med dem verkligen vi skrattade enormt mycket och de kallar mig för melon :(( Men det bryr jag mig inte om. Ja det var typ allt hämtade Isabelle mamma kom vi körde hem chilla, hjälpte mamma med maten, åt precis och nu pratar ja me alex och lyssnar på Fonkey fresh - ibland. Ha det jätte bra då ses  vi i morgon // malou <33

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0