Dag 7 - En sak som aldrig får hända

En sak som aldrig får hända är att nån av mina kompisar, familj, släkt, mina husdjur eller Manne försvinner eller skadas, skulle vara hemst verkligen!

Ja och sorry att jag inte har skrivit på ett tag men som sagt det e jullov och har inte haft tid men jag ska skriva om dagarna som jag har varit borta börjar med den 1 januari skulle jag ju rida Manne på skötarridningen men det kunde jag inte för att jag fortfarande var lite sjuk så jag stannade hemma för säkerhets skull liksom man vill ju inte rida om man inte mår bra det e inte bra alls så jag lät bli den dagen för att också vara säker.

2/1-12
Mådde jag bättre så jag tog till stallet och red Emilio på hyrningen ville verkligen han var super duktig bara att det var nån som skulle öppan dörren till ridhuset och då hade jag nyss fattat galopp med Emilio och då öppnade hon dörren till ridhuset så Emilio blev rädd ju för han e rädd av sig han e tom rädd för sitt eget täcke så han blev rädd för dörren för att den låter ganska mycket, så jag tappade ena stigbygeln hamnade på ena sidan av hans hals och han började skena men jag ramlade inte av så det var ju bra. Efter det var jag där en liten stund sen stack jag hem och duschade och sen slappade jag bara och lagade lasagne med mamma, Christian och Isabelle. A-S var fortfarande på stallet för att sköta hennes sköthäst Polly så vi gjorde lasagnen så vi bara kudne ställa in den i ugnen när hon kom. Sen gjorde jag inte så mycket var med familjen och datan en liten stund.

3/1-12
Vaknade tidigt för jag och A-S skulle till jägersro och trava på travhästar på ett stall där som ridklubben hade fixat att vi fick. Mathilda kom och hämtade oss med Hannah och då körde Mathildas mamma oss till jägersro. Ledraen på jägersro trav sak visade oss runt sen fick vi varsin häst jag var med Mathilda och vi fick en häst som heter Romeo han var jätte söt glömde tyvärr att ta bilder så det finns inga bilder på honom :(( Men det går väl? Sen gjorde vi iordning honom och när alla var klara som tog typ upp till en timme fick vi köra dem själva men vi var tvungna att hålla oss på ett led vi gick sist för att Romeo var snabb men det gick bra travade vi på trav bana och efter det i typ 30 min eller nåt sånt mer kanske efter det gick vi in och efter det gjorde vi iordning dem och sen kom Mathildas mamma och hämtade oss och körde hem oss jag och A-S var hemma själva för mamma, Christian och Isabelle hade tagit till Aq-va-kul så vi var hemma själva i en timme jag satte mig och såg the women som e jätte bra efter det kom dem och då kommer jag faktiskt inte ihåg vad jag gjorde promenerade med Honey och sånt.

4/1-12
Hade Lina sovit över här A-S kompis så hon sovde över för att dem hyrde också dagarna som jag hyrde så att hon sovde då över och vi vaknade ganska tidigt efter det körde mamma oss till stallet och jag skulle ha Manne och det gick jätte bra han e super duper duktig världens duktigaste ponny tycker jag iallafal, red barbacka på honom de sista 15 min galopperade lite, travade av och sen skrittade jag tills vi slutade han är helt underbar barbacka inte alls skumpig men det e ju inte islandshästar men han e ju ändå inte hel islandshäst blandning ju islandshäst och welsh men han är jätte skön och man sitter kvar. Sen åkte vi hem mamma kom och hämta sen duschade jag och gicik till burger king för att vänta på Wendla som skulle hämat mig för att vi skulle till stan med Caroline och Evelina :DD Det var jätte roligt och vi skojade jätte mycket iallafal jag och Caroline haha 8) Jag köpte inte så mycket det gjorde inte de andra heller köpte en snickers i en bod som är där året om och sen köpte jag lite i den Amerikanska affären som 2 coca cola vanilla (vanilj), Nerds från Willy Wonka om ni har sett Willy Wonka och chokladfabriken tror jag den heter e det från den eller säkert inte exaktd en chokaldfabriken men det märket som har gjort dem de e jätte goda och sen köpte jag air heads som också såklart e Amerikanskt godis gillar verkligen amerikanskt godis Kan ta foto på dem fanns 2 smaker cherry (körsbär) och watermelon (vattenmelon) såg ett tuggummi som verkade jätte god det var dessert delights key lemon pie tror jag det hette som tuggummi men det var för dyrt tycker jag 38 kr. Men bilder kommer på det. Sen gick vi väl runt Wendla skulle hitta ett skal till sin iphone men hon hittade inget. Wendla skjutsade hem mig och sen åt jag och liite sånt var inne på skype som jag typ aldrig e mer vet inte varför kom inte ihåg mitt namn och lösen men fixade det tills lut och skypade en liten stund med alex sen såg jag en film på 8:an om Marie Antoinette drottning av österrike men hon flyttade till Frankrige med sin man Ludvig XVI som var kung av Frankrige dem fick 2 barn och ja det var en jätte bra film iallafal sen somna jag.

5/1-12
Idag väckte mamma mig lika tidigt som alla andra dagar för att köra oss till stallet. Men när jag kom dit var Maria där en tjej som också skulle rida med oss och sa att vi båda hade skrivit upp oss på Cöster så att en var tvungen att byta och då sa jag att jag kunde byta till Cowondo då blev hon jätte glad så vi sa det till Mimmi och sen hjälpte jag med att ta in Bon Air från hagen. Hjälpte henne för att vi hade bara 5 min på oss. Men vi klarade det till tiden gjorde inte irodning Cowondo för att han red i hyrnings gruppen före eller vad man kan säga att det heter, och det blåste ju jätte mycket idag men det var inte så farligt mest ute för alla hästar blev typ rädda för höballarna som stog var man går förbi från stallet och till ridhuset och höballarna har vitt plast på sig som e löst så dem blev rädda för det men det gick jätet bra på Cowondo han var hur duktig som helst och red också barbacka på honom men mest i skritt för att han e skumpig. Efter det kom mamma och hon skulle typ fota mig och Cowondo vid höballarna och jag visste ju inte att han var rädd för dem så han blev ju rädd men jag tappade inte honom eller nåt sånt som tur var. Gick in och hjälpte A-S med att få av Bon Airs sadel för att han sparkade så jag kunde inte komma ut vill ju inte bli sparkad så Mia en ridlärare kom och hjälpte mig sen skyndade jag mig att borsta + kratsa Cowondos hovar för att dem skulle ta in dem andra hästarna från hagen så jag hann inte knäppa hans täcke vid halsen så jag gjorde det när dem hade tagit in sen åkte vi hem gick med Honey och testade mina nya ridbyxor och ridstövlar som jag fick  av mamma sen kollade jag på Marley & Me som också är bra inte sett den på länge och ja sen kom pappa och har precis ätit lax med citronsås och fullkorns ris mums mums. Nu ska jag kolla på 2 and a helf men på 6:an! Ha det bra i stormiga Sverige eller iallafal stormiga Malmö // malou ♥♥

Bilderna:
<-- tuggummit som jag tror e jätte gott vill smaka det nån gång!! Men om man gillar Key Lime Pie eller Lime Pie då gillar man detta tuggummit tror jag men det gör man säkert!
<-- Airhedsen i dem smakerna jag köpte asså dem e jätte goda =) 

<--Marie Antoinette som e drottningen i ja filmen jag berättade om!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0